14 Kasım 2009 Cumartesi

DEREOTLU PEYNİRLİ POĞAÇA :) Yemek Bloğu Değil Ama Başlık Böyle Olsun İstedim...

Geçen akşam sevgilimle koltuk takımımızı aldıktan sonra bize geçtik.Annemin gündüz siteden misafirleri için yaptığı yiyeceklerden kalmış bizim gelmemizede çay demleyip sofrayı bu yiyeceklerle donatmıştı.Annemin menüsünde kısır,dereotlu ve peynirli poğaça,havuçlu tarçınlı ve cevizli kek,peynirli börek vardı.Ben oldum olası dereotunu çok severim ama sevgilimin sevmediğini bu poğaçaları pek beğenmeyişinden bir kez daha teyit etmiş olduk.Ben çok beğendim gerçekten süper ötesi bir lezzeti vardı.sevgilimse peynirli böreğe bayıldı kaç dilim yediğini sayamadım :)
Bu kadar bahsettim menüden bari bir tarifi vereyim,diğerleri bilindik tarifler ben en iyisi bu pofuduk ve leziz dereotlu peynirli poğaçaların tarifini yazayım...

MALZEMELER:
* 1 yumurta (sarısı ve akı ayrılacak)
* 1/2 su bardağı erimiş tereyağı
* 1/2 su bardağı sıvıyağ
* 3/4 su bardağı yoğurt
* 1 paket kabartma tozu
* 200 gr beyaz peynir
* 1 demet dereotu
* 3,5-4 su bardağı un
* susam veya çörekotu
* tuz (peynirin tuzluluk derecesine göre ayarlayın)
YAPILIŞI:
- 3 su bardağı unun ortasını açın. İçine eritilip ılıtılmış tereyağını, sıvıyağı, yoğurdu, ezilmiş peyniri, yumurta akını, kabartma tozunu , tuzu, kıyılmış dereotunu ekleyip hamuru yoğurun.
- Kalan yarım bardak unuihtiyaç olursa azar azar ilave ederek yumuşak bir hamur yoğurun.
- Ceviz büyüklüğünde parçalar alıp şekil verin ve yağlanmış fırın tepsisine dizin. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp çörekotu veya susam serpin.
- Önceden ısıtılmış 180ºC deki fırında üzerleri pembeleşene kadar pişirin.

Bu tarifi deneyen kimse pişman olmadı,hatta sevgilim her ne kadar sevmesede annem sabaha yesin diye akşam giderken kek ve börek koyarken yanına bunlardan da ekledi.Aşkımın dediğine göre arkadaşları da beğenmiş :)
Yazının başında koltuk takımımızdan bahsettim ancak detayları daha sonra yazacağım.Annemlerde yatak odamızı aldılar bu arada.Yavaş yavaş eksiklerimiz tamamlanıyor ve geriye sadece 5 ayımız kalıyor :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder