8 Mart 2010 Pazartesi

Yanma Demezler,Nazan Oncel,Gecmisten Bir Ani...

Yanma demezler yanan adama
Yanıyorum ben de inadına
Bu gece de uyku yok dur yine bana……..


Nazan Öncel………her dinlediğim de o aynı tadı bırakıyor ben de,bu ses bir ayrı dinginlik yaratıyor bünyem de,nasıl oluyor anlayamıyorum ama iksir gibi kendileri…..

Sene 99…şehir Ankara ve ben üniversite sevdasına ailemden uzakta başka bir şehirdeyim. Bizimkilerden ilk defa ayrılışım, bünyede feci bir acı var… İşte Nazan Öncel’i tam anlamıyla keşfim o döneme denk gelir ve ne hikmetse Geceler Kara Tren şarkısı beni cezbetmiştir. Dedim ya bünyede acı var her şeyi dramatize etme duygum tavan yapmış. Şarkı içinde geçen ve sanırım bir sevgiliye ithafen söylenilen şu sözleri ben o zaman ki tüm saflığımla ailem için dinliyorum.

Günlerdir kapımı kimseler çalmıyor
Göğsümden içeri yokluğun sızıyor
Bir demlik çayım var
Tütünüm de geçiyor

Duvarlara yazdığım her cümle ağlıyor
Evlerin ışıkları tek tek sönüyor
Bu ev bu nağmeler peşimi bırakmıyor
Geceler kara tren
Geceler
Yüklüyor bana seni
Geceler
Bende bir resmin var yüzüme bakmıyor

Kollarım seni ister
Geceler yine seni
Ne baharın tadı var ne de yazın sevgili
Bir demlik günüm var ömrüm de geçiyor

Hiç mi aslı yok bunun
Bu asılsız yüzlerin
Dudağımdan geçtin
Gözlerin yakmıyor
Vazgeçsen olmuyor ölsen olmuyor
Geceler kara tren
Geceler
Yüklüyor bana seni
Geceler
Ben de bir resmin var
Yüzüme bakmıyor...

Elimde ailemin grup halinde bir fotoğrafı ve ne hikmetse yandan çekilmiş halleri şarkıya cuk oturuyordu. Az ağlamadım şarkıyı dinleyip.


O gün bugün sessiz sedasız takip ederim kendisini, yaptığı her şarkıda hiç yanıltmadı beni. O dingin ses hep aynıydı. Ve işte yine yapmış numarasını, normalde hiç dinlemediğim Tuğba Ekinci ile düet yapmış ve ben sırf onun için bu şarkıyı ezbere biliyorum artık. Şarkının 2 dk. 14. saniyesinde devreye giriyor ve o dingin ses yine yapıyor yapacağını. Kadın elini attığı her şeyi güzelleştiriyor yahu. Eğlenceli de şarkı üstelik ☺ Kim bilir belki de o ilk gençlik yaşımda gecelerime sesiyle eşlik ettiği, aileme olan özlemimi şarkısında bulduğum içindir ona yakınlığım…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder